紺碧ブログ

自転車や写真など筆者が関心のあることを気ままに書いていくブログです。

Visualize skill develop your ability! / 才能はイメージ力で決まる!

 英語と日本語のバイリンガルで投稿しています。

Contents / 目次

English Edition

I've been trying some training based on "NLP" for a couple of years but I haven't gotten the hang of making vivid image in my brain.

Apparently I'm not good at making vivid visual images in my brain compared with other people.

I watch vivid visual image in my dream from time to time, so I'm not so called "Aphantasia" who can not make visual image in their brain.

And I sometime make visualize image in my brain unconsciously but I'm not good at making them consciously.

Many of the "NLP" methods require to make vivid visual image in your brain and edit them to achieve your outcomes.

So visualize skill is indispensable.

I found a book which focused on "How to improve visualize skill" while I've been struggle to make outcome image in my brain.

あなたの潜在能力を100%引き出すたった1つの方法

あなたの潜在能力を100%引き出すたった1つの方法

  • 作者:生田 知久
  • 発売日: 2013/11/26
  • メディア: 単行本
 

This book introduce some training to make vivid visual in the brain.

That's exactly I wanted!

I tried the training right after I read the book and it works!

I'm gradually getting the hang of making visual image in my brain.

I'll continue these training for a while to the "NLP" methods more effective. 

マンガでやさしくわかるNLP

マンガでやさしくわかるNLP

 

 

日本語版

ここ数年「NLP」のワークを続けています。

多くのNLPのワークには「頭の中にイメージ」を作り出し、それを操作することで気持ちを切り替えたり(ステートを変える)、ゴールを明確化(アウトカムフレーム)したりしていきます。

ところが、どうやら僕は「頭の中にイメージ」を作り出すのが苦手なようで、これらのワークを効果的に機能させることができず、悶々とした思いをしていました。

時々夢も見ますし、夢の中では鮮明なイメージを見ることもあります。

また、無意識的に頭の中にビジュアルを作り出すことも良くあるので、心的イメージを作り出すことが出来ない所謂「アファンタジア」ではないと思います。

ただ、意識的に鮮明なビジュアルを脳内に作り出すのが苦手です。

そんな中、脳内に作り出すイメージ力をアップさせることに焦点を当てて書かれた本を発見しました。

↓この本です!

あなたの潜在能力を100%引き出すたった1つの方法

あなたの潜在能力を100%引き出すたった1つの方法

  • 作者:生田 知久
  • 発売日: 2013/11/26
  • メディア: 単行本
 

これは正に僕が求めていたモノでした!

この本を読了して、すぐにトレーニングを試したところ、脳内イメージ化力が確かに向上しました。

このトレーニングを続けていけば、鮮明なビジョンを脳内に作り出すことも可能となってくると思います。

脳内に鮮明なイメージを描き出し、それを自在に編集することができるようになると、NLPの様々なワークが効果的に働くようになります。

脳内イメージ力をアップしてNLPワークを効果的に行い、より良い結果(アウトカム)を出していきたいと思います。 

マンガでやさしくわかるNLP

マンガでやさしくわかるNLP